2011-08-22
15:22:24

Den 26e augusti.

Jag har haft kontakt med en tjej och en kille nere i Skåne, som samtidigt som mig och min familj, har gått igenom en fruktasvärd tragedi. Tjejen jag haft kontakt med heter Sofie och är tvillingsyster till en tjej som liksom Elin lämnade den här världen efter en tuff kamp i början av somaren, alldelles för ung. Killen jag haft kontakt med, Daniel, är pojkvännen och sambon till samma tjej (han är förövrigt den som varit så jättejättesnäll och hjälpt mig med designen här på bloggen). På den här tjejens fördelsedag i sommar, firade dom henne dels genom att tända och skicka upp så många rislyktor motsvarande den här tjejens ålder. Jag tyckte det var en helt makalöst fin idé och kände att jag ville göra samma sak för Elin. 

Alltså, på fredag, den 26 augusti fyller Elin 26 år. För att fira henne har vi köpt rislyktor så vi kan tända och skicka upp 26 stycken bland molnen. Vi kommer att hålla till ute i Storsjön och vi har sagt att vi ses kl.21.00. Alla som känner att dom vill vara med och göra något fint för henne, hedra hennes minne, hjälpa till, eller bara se på något fint, är mer än välkomna att göra oss sällskap. Finast av allt vore ju att skicka upp så många som möjligt samtidigt. Det blir en fin kväll att vara tillsammans och ha en fin och mysig stund ihop. Vi får hoppas på att Elin styr vädret, om vi sköter resten. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: